fredag 4. juli 2014

Kule kuler

I mitt forsøk på å gjøre verden et bedre sted å være, er jeg en aktiv "kildesroterer" på hjemmebane. Papp og papir går i egen beholder, plast blir skylt og tørket før det går i sortering og glass og metall også.

En dag jeg skulle kaste alle de tomme deodorantene som hadde samlet seg opp i skapet, måtte jeg få åpnet deodoranten helt opp slik at jeg kunne tømme restene og skylle deodorantbeholderen. Jeg stod der og lurte på hvordan jeg skulle få opp kulen som man ruller under armhulene, når jeg plutselig oppdaget hvor fin og rund den kulen var! Jeg fikk den til slutt opp uten å skade den, og gjorde det samme med resten. Jeg skylte dem godt og la dem i klorvann så de skulle bli helt rene. Hva kunne jeg bruke disse fine kulene til?

Store perler! Gleden var stor da jeg oppdaget at jeg hadde funnet en perfekt kule som kunne brukes til smykkene mine. Jeg klarte også å samle inn flere tomme deodoranter av venner og familie. Nå hadde jeg endelig nok kuler til å lage et par smykker! 













Og her kommer resultatet av dagens innsats!







































































(Ønsker du å kjøpe ett av smykkene? Ta kontakt med meg på kathy.vieyra@gmail.com eller gå på kathydesign.epla.no. Der vil jeg legge dem ut for salg. Holder på med et par til, så følg med på epla-siden hvis du er interessert!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar