søndag 29. desember 2013

Gummi + symaskin = clutch

Da var det på tide å prøve å lage et annet tilbehør enn smykke. Jeg har lenge ønsket å prøve å lage en liten veske eller en clutch av gummi, men har vært redd for å prøve siden jeg ikke alltid kommer så godt overens med symaskiner. Men min fine, mintgrønne Husqvarna, som jeg tipper må være fra 50- tallet (kjøpt på Fretex), har vært helt fantastisk å jobbe med i dag!

Jeg har ikke så mye (eller god) erfaring med å sy, og hver gang jeg prøver pleier å bli irritert og gir opp. Men det jeg har valgt å lage i dag er veldig basic og kjempeenkelt! Og heldigvis er gummien jeg har brukt til disse veskene (slange fra bildekk eller kanskje traktor- ikke helt sikkert, ble funnet i en haug med gummislanger) ganske tykk, så jeg slapp å lage fòr inni. Jeg må innrømme jeg har vært litt redd for om symaskinen min tålte å sy på dobbelt lag med tykk gummi, men det klarte den med glans!

Så her er resultatet på dagens innsats:



 

"Kathy Design" er slått inn med bokstavstansere på en metallbit fra hermetikkboks



4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sorry, Katrine! Fjernet kommentaren med et uhell! Men rakk å lese den. Tusen takk :)

      Slett
  2. Awesome awesome awesome! Både clutchene og deg :-D

    SvarSlett